Cameron Platter’s work in sculpture, painting, drawing, video, collage, poetry, tapestry, and web, appropriates and filters, in a highly personal and idiosyncratic way, the enormous amount of information available today. Blurring the distinction between high and low, his eclectic and multi-disciplinary approach to art making, typically draws from sources as disparate as fast food, art history, ecology, psychedelics, landscape, advertising, therapy, collage, and consumerism. Platter’s work has featured in exhibitions at MoMA, New York (Impressions from South Africa, 1965 to Now), SF MoMA (Public Intimacy: Art and Other Ordinary Acts in South Africa), The 55th Venice Biennale (Imaginary Fact, Contemporary South African Art and the Archive), and Le Biennale de Dakar. His work has been featured in publications such as Artforum, The Los Angeles Times, The Guardian, The Wall Street Journal, Vice Magazine, NKA Journal of Contemporary African Art, L’Officiel, and Art Africa. His work is part of the permanent collections of institutions such as MoMA, New York, The Zietz MOCAA Collection, The Bass Museum of Art, The Margulies Collection, and the Iziko South African National Gallery. He lives and works in KwaZulu-Natal, South Africa.
งานของคาเมรอน แพลตเตอร์ไม่ว่าในประติมากรรม ภาพวาด วิดีโอ คอลลาจ กวีนิพนธ์ พรม หรือเว็บไซต์ ได้กรองข้อมูลจำนวนมหาศาลที่มีอยู่ในปัจจุบันเพื่อนำมาใช้ ในรูปแบบที่เป็นเอกลักษณ์และแปลกประหลาด การเบลอความแตกต่างระหว่างความสูงและความด้อย วิธีการผสมผสานเทคนิคในการสร้างงานศิลปะซึ่งได้ดึงแรงบันดาลใจจากแหล่งต่างๆเช่น อาหารจานด่วน ประวัติศาสตร์ศิลปะ นิเวศวิทยา ประสาทหลอน ภูมิทัศน์ การโฆษณา การบำบัดและความบริโภคนิยม ผลงานของ แพลทเทอร์ ได้แสดงในนิทรรศการที่ MoMA นิวยอร์ก Impressions from South Africa, 1965 to Now), SF MoMA (Public Intimacy: Art and Other Ordinary Acts in South Africa) งาน Venice Biennale ครั้งที่ 55 (Imaginary Fact, Contemporary South African Art and the Archive) และ Le Biennale de Dakar นอกจากนั้นผลงานของเขาได้รับการตีพิมพ์ในสิ่งพิมพ์ต่างๆ เช่น Artforum, The Los Angeles Times, The Guardian, The Wall Street Journal, Vice Magazine, NKA Journal of Contemporary African Art, L’Officiel และ Art Africa งานของเขาเป็นส่วนหนึ่งของคอลเลกชันถาวรของสถาบันต่างๆ เช่น MoMA, New York, The Zietz MOCAA Collection, The Bass Museum of Art, The Margulies Collection และ Iziko South African National Gallery เขาอาศัยและทำงานในควาซูลู-นาตาล แอฟริกาใต้