After the collapse of socialist system in 1990, his generation or artists enjoyed the greatest artistic freedom in their practice in Mongolia. As a child, Sedbazar experienced a period of turmoil as Mongolia went through economic, social and ecological change. This experience influences and informs his artistic practice deeply. His work has been exhibited at Ulaanbaatar international Media Art Festival”, Bogd king Palas museum Ulaanbaatar (2019); Bogd Khan Palace Museum, Ulaanbaatar; Teahwa River Eco Art Festival, Ulsan, South Korea, Human Cairns, a performance by Ganzug Sedbazar and Davaajargal Tsaschikher, produced by Lovely Daze, at C-Lab, Taipei, Taiwan (2018); 56th Venice Biennale (2015). He received a Special Award at the Land Art Biennial, Mongolia (2014).
หลังจากการล่มสลายของระบบสังคมนิยมในปี พ.ศ. 2534ในมองโกเลีย ประชาชนและศิลปินใรรุ่นของกันซุก เซดบาร์ซา ได้รับอิสระทางศิลปะที่ยิ่งใหญ่ที่สุด เมื่อวัยเด็ก เซดบาซาร์ใช้ชีวิตผ่านช่วงเวลาแห่งความวุ่นวายเมื่อเกิดการเปลี่ยนแปลงอันยิ่งใหญ่ที่มองโกเลีย ทางด้านเศรษฐกิจ สังคม และระบบนิเวศน์ ประสบการณ์นี้มีอิทธิพลและบอกเล่าถึงวิถีการปฏิบัติทางศิลปะของเขาอย่างลึกซึ้ง
ผลงานของเขาได้รับการจัดแสดงที่ Ulaanbaatar International Media Art Festival, พิพิธภัณฑ์ Bogd king Palas Ulaanbaatar (พ.ศ. 2562); Bogd Khan Palace Museum, Ulaanbaatar; Teahwa River Eco Art Festival, Ulsan, South Korea, Human Cairns,, การแสดงโดย Ganzug Sedbazar และ Davaajargal Tsaschikher ผลิตโดย Lovely Daze ที่ C-Lab, ไทเป, ไต้หวัน (พ.ศ. 2561); เวนิส เบียนนาเล่ ครั้งที่ 56 (พ.ศ. 2558) เขาได้รับรางวัลพิเศษจากงาน Land Art Biennial ประเทศมองโกเลีย (พ.ศ. 2557)