Eternity — Northern Qi Dynasty painted Bodhisattva, Belvedere Torso

(
2016
)
<
1
/
2
3
>
Artwork Details
Sculpture or Installation
Displayed at
Queen Sirikit National Convention Center

Eternity is a series of sculptural installations composed of replicas of selected classic statues deemed the highest benchmark of Western and Asian civilizations. Replicas made out of compound mineral take the form of Gods combined with that of Asian statues sourced from temples across China. The missing heads of the Western sculptures are replaced crudely with statues positioned upside down, held together by the necks.

The artist has taken a provocative but also humorous approach on the differences in Western and Eastern culture. The sculptures of the Greek Gods mark the beginning of Western civilization while the statues of Asian represent the highest form of spirituality in oriental culture. The migration of these timeless art pieces recounts the history of colonization, international politics and wars. By almost forcefully combining the two aesthetically and culturally opposite elements, the artist brings the cultural conflicts and power struggles of human history to the foreground.

In the same vein as Eternity, the new series, Evolution, is based on cultural elements spanning time and space, with a focus on cultural differences within globalization. In Evolution, however, XU ZHEN® departs from the realm of classical culture, tending instead towards some kind of primitive art defined by subcultural and cultural borders. Through this joyful experience, the artist presents the cognitive challenges resulting from the rise of the Internet, where its easiness-of-use and our increasing access to knowledge allow a qualitative change of the ways we think and behave.

Eternity เป็นชุดงานประติมากรรมจัดวางที่ประกอบด้วยรูปปั้นเลียนแบบงานสมัยคลาสสิกที่จัดว่าเป็นมาตรฐานสูงสุดของอารยธรรมตะวันตกและเอเชีย รูปปั้นเลียนแบบซึ่งทำจากแร่ผสมเป็นรูปเทพเจ้าต่าง ๆ ประกอบกับรูปปั้นเทพเจ้าของเอเชียซึ่งมากจากวัดวาอารามทั่วประเทศจีน ส่วนศีรษะของรูปปั้นตะวันตกที่หายไปแทนที่ด้วยรูปปั้นที่วางกลับหัว ต่อกันตรงคอ

ศิลปินได้ใช้แนวทางที่ปลุกปั่นแต่ขบขันในการแสดงความแตกต่างหลาหลายในวัฒนธรรมตะวันตกและตะวันออก  รูปปั้นเทพเจ้ากรีกจัดเป็นจุดเริ่มต้นของอารยธรรมตะวันตกในขณะที่รูปปั้นเทพเจ้าเอเชียก็แสดงรูปแบบสูงสุดของความเลื่อมใสศรัทธาในวัฒนธรรมของโลกบูรพา การย้ายที่ของงานศิลปะซึ่งเป็นอมตะเหล่านี้แสดงให้เห็นประวัติศาสตร์ของลัทธิอาณานิคม การเมืองและสงครามระหว่างประเทศ  ด้วยการจับองค์ประกอบที่ตรงข้ามกันทางสุนทรียะและวัฒนธรรมให้มาอยู่ด้วยกัน ศิลปินก็ได้เน้นให้เราเห็นประเด็นเรื่องความขัดแย้งทางวัฒนธรรมและการแย่งชิงอำนาจในประวัติศาสตร์มนุษยชาติ

ในแนวทางเดียวกับ Eternity งานชุดใหม่ที่ชื่อ Evolution อยู่บนพื้นฐานองค์ประกอบทางด้านวัฒนธรรมจากหลายยุคสมัยและสถานที่โดยเน้นความแตกต่างทางวัฒนธรรมในกระบวนการโลกาภิวัฒน์ แต่ในงานชุด Evolution XU ZHEN® ออกจากขอบเขตวัฒนธรรมแบบคลาสสิกไปสู่ความเป็นศิลปะแบบดั้งเดิมที่กำหนดโดยขอบเขตวัฒนธรรมและวัฒนธรรมย่อย ด้วยประสบการณ์อันรื่นรมย์นี้ศิลปินได้นำเสนอความท้าทายในด้านการรับรู้ซึ่งเกิดจากการได้รับความนิยมของอินเทอร์เน็ตที่ความง่ายในการใช้งานและความสามารถในการเข้าถึงความรู้ที่มากขึ้นเรื่อย ๆ เปลี่ยนวิธีการคิดและปฏิบัติของเราในเชิงคุณภาพ